Joggingrunda

Jag och Zack tillsammans. Perfekt temperatur i luften och bra musik i öronen (på matte).

Idag joggade vi 2,7 km och det var inte ens jobbigt. Så himla skönt!
För bara några månader sen så orkade jag inte gå upp för trappen utan att stanna och hämta andan. Det var järnvärdet som spökade visade det sig. Men nu går jag på järntabletter och nu är jag påväg tillbaka till kondisen jag hade förr.

Zack är också jätteduktig. Han försöker fortfarande stanna och kissa efter vägen på några ställen men mycket mer sällan än i början.
Självklart går vi en liten promenad först så att han får göra sina behov och värma upp muskler och leder.
Efteråt gör vi samma sak.

Det är så kul att springa tillsammans med hunden, ni som aldrig har testat. GÖR DET!

(Flisan har också varit ute och joggat ikväll med Ida!)

Nu kan vi gå och lägga oss med gott samvete.
Men först lite stretching av både hund och matte!

/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0