Dålig dag

Idag har det varit en sån där dag när Zack inte lyssnat alls på mig... saken blir ju inte bättre av att jag själv har väldigt kort stubin. Jag VET att man inte ska bli arg på hunden, för oftast har man bara sig själv att skylla.
Men alla dessa vardagslydnads moment som man bara tycker är självklara som ex:
*Att man INTE stretar och drar i kopplet
*Att man ska komma när matte ropar
*Att man inte leker med Flisan när man går i koppel
*Att man inte behöver kissa på varje lyktstolpe

Allt detta går OFTAST bra när vi är ute på våra promenader men idag var jsut en sådan dag när det inte alls funkade. Självklart har det med mig att göra. Hunden är en väldigt bra tankeläsare och läser av ditt humör väldigt bra. Så klart att han inte har lust att lyda någon som inte är på bra humör..
VARFÖR kan man inte tänka så i den specifika situationen när problemet uppstår?!
Det är lätt att vara efterklok..
På kursen jag och Zack går just nu använder vi en väldigt bra bok där det står mycket vettiga saker om hundens inlärning och hur den ser på saker och ting.
Jag tror att jag ska ta och öppna den idag också!
Hoppas på en bättre morgondag!
Jag har hur som helst världens finaste och bästa hund <3
/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0