Dagarna går

Dagarna rullar på i ett himla tempo! Om mindre än en vecka ska jag skriva en tenta, så just nu försöker jag panikplugga inför den.
Hundträningen har fått stå åt sidan ganska mycket på sista tiden men jag försöker att träna lite enkla saker när vi ändå är ute och promenerar.
Igår till exempel tränade vi ett lydnadspass på morgonpromenaden. Sen var vi ute på svampplockartur med Becca.. vi hamnade visst mitt uppe i en date mellan massa killar/gubbar uppe i sörmonskogen så vi gick därifrån ganska snabbt ;)
På kvällsrundan tog vi en joggingtur på 2,5 km. Båda hundarna var med. Jag känner att Zack kan få följa med på de korta turerna som jag orkar springa än så länge. Jag har nämligen järnbristanemi och nu äntligen har jag fått upp värdena och orken är tillbaka :D Det är så himla härligt att ta sig en joggingtur med hundarna det sista innan man går och lägger sig!

Idag ska jag jobba stängning. Så nu har vi varit ute på en kort morgonpromenad runt gubbholmen som innehöll lite nosarbete i form av att leta korv i högt gräs och inkallningsövningar längs vägen.


DAGENS VILL HA!
Nomesele från björkis till båda hundarna att han när vi är ute och springer eller cyklar!
https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3491801/images/2012/selar_big_50347f89e087c3697e001566_thumb.jpg


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0