Zack och Flisan

Jag tänkte berätta lite om mina hundar!
Zack är ju min egna hund, egentligen min FÖRSTA egna hund.
Flisan är ju också min på ett sätt men det är inte jag som står som ägare.


Fallicias Fagra Filippa "Flisan"
Dvärgschnauzer svart/silver
Föddes 2005-07-08
Flisan skaffade vi när jag bodde hemma hos mina föräldrar. Vi hade delad vårdnad med farmor och farfar vilket funkade superbra.
Nu bor Flisan hos mamma och pappa när det funkar och resten av tiden bor hon hos oss.
Zack och Flisan funkar jättebra ihop, de leker tillsammans och har superkul. På Flisans villkor så klart! ;)
Jag är den som har gått alla kurser med henne, från valpkurs till tävlingsagility. Agility är den grenen som vi har specialicerat oss på och vi har tävlat en hel del!
on tycker att det är superkul, MEN hon är också jättekänslig för värme.. på grund av sin dåliga päls. Detta har gjort att hon har blivit loj och slö på tävlingarna under sommaren. Vintertävlinhgarna i ridhus har gått super verkligen, vinst varenda gång om jag inte mins fel! :) Vi har klättrat till klass 2 i Hopp och har en pinne kvar i klass 1 Agility. Just nu har vi laggt tävlandet på hyllan... men efter att ha tränat nu i vinter i ridhuset så är jag jäkligt sugen på att starta en tävling till! Hon tycker ju faktiskt att det är jättekul!
Time will tell! ;)

Seawild´s Bite The Bullet "Zack"
Nova Scotia Duck Tolling Retriver
Föddes 2011-09-17 i Kungsör hos sin upfödare och den 3 December flyttade han hem till oss i Karlstad. Världen lyckligaste dag!
Idag är han lite drygt 7 månader gammal och vi har precis börjat på vår första kurs. En allmänlydnadskurs på Hammarö BK.
Vi har varit på några utställningar med honom och fått mkt bra kritik, hoppas det håller i sig! På söndag är det dags igen, då åker vi till Forshaga på SSRK´s officiella utställning för spaniel och retriver. Spännande!
Målet med Zack är att vi först och främst ska prova på de flesta grenarna i hundsportsvärlden och sedan specialicera oss på det som vi tycker är roligast.
Viltspår ska vi dock träna och lite jakt eftersom min sambo är jägare. Kanske blir han eftersökshund tillslut! Vi är anmälda tillen viltspårskurs nu i sommar i alla fall.
Jag är också jättesugen på att träna och tävla lydnad! Ska försöka hitta en tävlingslydnadskurs efter denna kursen vi går nu :)
/S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0