Anmält till kurser

Nu är min lille prins anmäld till två kurser i höst!

Tävlingslydnad - startar i oktober
Viltspår - startar i slutet på augusti

Det är så kul att gå kurser, det sporrar en verkligen till träning och man får hjälp med problemen som uppstår på vägen.

Målen för hösten är att få bukt med vårat problem i viltspåren. Han spårar jättefint i spårkärnan första delen av spåret och sen börjar han gå av rätt rejält.. Jag har frågat runt och fått olika svar på vad det kan vara. Antingen tycker han att det är för lätt så att han börjar slarva för den sakens skull eller så är det tvärt om.
Ett annat förslag uppkom när vi tränade sök. Han går på synen väldigt mycket.. det han inte ser finns inte. då ger han upp.

Vi har också som mål att kunna debutera lydnadsklass 1 i vinter.

Agilityträningen ska vi också fortsätta med. Jag har ju inte vågat träna det så mkt pga hans låga ålder men nu blir han ju ett år i mitten på september så då kan svi börja öka svårighetsgraden och börja hoppa lite smått.
Slalomen sitter ganska bra nu faktiskt!
Kontaktfälten övar vi på utan att gå över balansbommen eller gungan, vi övar från marken och det funkar bra.
Vi har även övat hinder utan bom ;) Vilket han inte riktigt fatttade vinken med tror jag..

Utställningarna fortsätter att gå bra. Nästa inplanerade är 9/9 i Västerås!

/Sofia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0